Afspraak maken Afspraak maken

Vergoeding

Wanneer u kiest voor een hoortoestel via uw zorgverzekeraar, dient u de Amsterdamse Vragenlijst in te vullen. Aan de hand van het resultaat van deze vragenlijst wordt u in een van de 5 categorieën ingedeeld, welke verdeeld zijn over het Comfort en Basis segment. Per categorie biedt de verzekering de keuze uit een aantal hoortoestellen. Omdat per persoon de situatie verschilt, is ons advies u uitgebreid te laten informeren door onze audiciens.

Belangrijke punten om samen te controleren zijn:

  • Uw zorgverzekering, waar bent u verzekerd en welk contract is er afgesloten?
  • Uw polis, is dit een restitutie of een natura polis?
  • Uw eigen bijdrage, staat deze nog open en wat is de hoogte hiervan?
  • Mogelijk belastingvoordeel?
  • Is bijbetalen voor een beter toestel toegestaan?
  • Past de categorie uit de vragenlijst bij uw situatie?

Informeer mij over de vergoeding van mijn zorgverzekering »

Wilt u alvast weten in welke categorie u wordt ingedeeld? Download hier de Amsterdamse vragenlijst en vul deze ingevuld retour naar info@twentsch-hooratelier.nl. U ontvangt binnen 24 uur bericht.

Bijbetalen voor een beter hoortoestel

Uw zorgverzekering staat bijbetalen voor een beter hoortoestel meestal niet toe, er zijn uitzonderingen waarbij u hooguit van een lagere categorie naar een hogere categorie kan bijbetalen. De hoortoestellen buiten de 5 categorieën uit het Comfort en Basis segment worden niet vergoed en hiervoor mag u niet bijbetalen. Samen met u kunnen we wel een bijzondere zorgvraag indienen om te kijken of de zorgverzekeraar voor uw situatie een uitzondering maakt.

Bij het Twentsch Hooratelier leveren we wel hoortoestellen die we kunnen upgraden, maar helaas staan de meeste zorgverzekeraars dit niet meer toe en er wordt hier ook streng op gecontroleerd. Dit doen we dus alleen nog bij zorgverzekeraars waar dit is toegestaan. Zorgverzekeraars die dit nog toestaan zijn bijvoorbeeld Menzis en ONVZ.

Ons contract met uw zorgverzekeraar

Op onderstaande zorgverzekeraars na heeft Twentsch Hooratelier een contract met alle zorgverzekeraars. Wat betekent dit dan voor u als u bent verzekerd bij een van de volgende zorgverzekeringen? U krijgt altijd vergoeding!

Voor klanten verzekerd bij Menzis hebben we zelfs een speciaal pakket ontwikkeld zodat u bij het Twentsch Hooratelier precies hetzelfde betaald als bij een gecontracteerde winkel zoals Schoonenberg of Van Boxtel.

Indien u contact opneemt met Menzis of Achmea, bestaat de kans dat u te horen krijgt dat u naar een andere audicien moet om een vergoeding te krijgen. Dit is echter niet waar. Bij een gecontracteerde audicien krijgt u 75% vergoed van het afgesproken tarief (prijs per categorie van de zorgverzekering). Bij een niet gecontracteerde audicien, zoals het Twentsch Hooratelier, krijgt u net zoveel vergoed als bij een gecontracteerde audicien als u een restitutie polis heeft. Bij een naturapolis krijg u 75% van 75% vergoed, wat neerkomt op ongeveer 56%. Echter bij ons kunt u wel een beter hoortoestel uitzoeken en toch vergoeding krijgen op basis van het contracttarief. Als u een goed hoortoestel wilt hebben, bent u bij Twentsch Hooratelier dus beter af dan bij een gecontracteerde audicien, omdat u daar voor een goed hoortoestel niets vergoed krijgt. U krijgt daar alleen vergoeding op de hoortoestellen uit het Comfort of Basis segment.

Afspraak maken?